Stress verminderen en een burn-out voorkomen

Cursus Stress de baas

Terug Groepscursus

Heb jij al langere tijd last van stress en krijg je steeds meer klachten? Grijp dan nu in! In de cursus Stress de baas leer je je balans terug te vinden én te behouden. Zo verminder je stress en voorkom je een burn-out.

Stress hoort bij het leven en is soms zelfs gezond. Het kan je stimuleren om taken aan te pakken. Maar in onze samenleving, die snel verandert en veeleisend is, krijgen steeds meer mensen te maken met de nadelen van stress.  

Stress verminderen en ontspannen 

Als je stress hebt, kan je je rusteloos voelen en kan je moeilijk ontspannen. Ook kan het moeilijk zijn om je eigen grenzen te bewaken en voor jezelf te blijven kiezen. Als de stress te lang blijft duren en je blijft over je grenzen gaan, kan je steeds meer klachten krijgen. Denk aan hoofdpijn, slapeloosheid, gespannen spieren, continu piekeren en hartkloppingen.  

Als deze stressklachten blijven duren, kan je zelfs een burn-out krijgen. Dat betekent dat je geen energie meer hebt en je leeg voelt. Een burn-out wil je natuurlijk voorkomen. 

Stress de baas met onze cursus 

Het is erg belangrijk om de signalen van stress serieus te nemen en er wat aan te doen. Als je onze cursus Stress de baas volgt, kan je de stress die je nu hebt verminderen. En weet je wat je moet doen als je in de toekomst weer stress krijgt.  

In de cursus Stress de baas leer je met praktische tips en oefeningen hoe je je balans terugvindt. En hoe je je balans kunt houden. Je pakt hiermee je stressklachten aan en voorkomt dat je een burn-out krijgt. Je leert de regie over je leven terug te krijgen, beter voor jezelf te kiezen en te ontspannen.  

Thema’s die aan bod komen zijn: 

  • Wat geeft mij positieve energie? 
  • Hoe doorbreek ik niet-helpende gedachten? 
  • Hoe stel en bewaak ik mijn grenzen? 
  • Wat kan je doen als er een conflict is? 
  • Wat helpt je om te ontspannen? 

We werken met een cursusboek met informatie en oefeningen. Hiermee ga je thuis aan de slag, ongeveer een half uur per dag. Als je tijdens de cursus en thuis oefent, krijg je het beste resultaat.  

Informatie en aanmelden voor cursus Stress de baas

Heb je interesse in deze cursus? Bespreek dit met je huisarts of praktijkondersteuner GGZ. Zij kunnen je doorverwijzen. Je hebt een verwijzing nodig om deel te nemen aan de cursus.

Data en beschikbaarheid Stress verminderen en een burn-out voorkomen

Er zijn momenteel geen geplande data.